הוספה למועדפים


מבצע ! ! !
קלף מזוזה + בית מזוזה סה"כ 109 ש"ח ליחידה כולל מע"מ
לקוראי מודעה זו בלבד

שתפו חברים:
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 שלח



דף הבית >> שופר
שופר          
 
הנה סטנד שופר (SHOFAR) לפנינו
שופרות: תמונות השופרות להמחשה בלבד.
שופר מקרן איל, שופרות איכותיים במיוחד,
ה שופרות שבידינו הם אך ורק מתוצרת הארץ הם מעובדים לפי כללי ודקדוקי ההלכה ומיוצרים בהשגחת בד"ץ של העדה החרדית ירושלים. ליטוש ועיבוד כל שופר ושופר (SHOFAR) נעשה בקפידה רבה ובאופן יחודי שישמר את צורתו המיוחדת גם מבחינת מראהו וגם שהתוקע יוכל לתקוע ב שופר ללא מאמץ מיותר.
לכל שופר ו שופר יש מבנה פיה שונה במקצת משאר השופרות כדי שיתאים לכל לקוח לפי יצורת שפתיו.

ציבור הלקוחות קוני ה שופרות (SHOFAROT) מגוון מאד ואנו משתדלים להתאים לכל קונה שופר תואם לשפתיו כדי שיוכל לתקוע בשופר ללא השקעת מאמץ רב.
יש גם ציבור של אספנים או חובבי נוי שמעוניינים שיהיה להם שופר בביתם מכמה סוגים  כגון שופר גדול של קודו ואנו משתדלים לספק להם שופר לקישוט מהמבחר הגדול שברשותינו. 

במחיר מבצע החל מ 65 ש"ח בלבד
בהשגחת הבד"ץ של העדה החרדית ירושלים
חדש!!! סטנד לשופר- להעמיד בויטרינה, יפה במיוחד במחיר זול
המצוה היסודית של ר"ה היא שמיעת קול שופר (SHOFAR). נוהגים לתקוע בשופר במקום שיש ספר תורה וקוראים בו.בשעת תקיעת השופר בעל התוקע אשר תוקע בשופר חייב לעמוד ולכוון להוציא את כל מי שמקשיב לו בקיום המצוה.
לפני שתוקעים בשופר מברכים שתי ברכות: לשמוע קול שופר ושהחיינו. כולם חייבים לשמיעת קול שופר, גם ילדים שהגיעו לגיל חינוך חייבים לשמוע קול שופר. כשחל ר"ה בשבת לא תוקעים בשופר.
השופר שבו תוקעים בר"ה צריך להיות מקרן של איל והשופרות שופרים האלו מזכירים לקב"ה את מסירות הנפש של אברהם אבינו לעקידת יצחק. בזמן חזרת הש"ץ תוקעים עוד תקיעות בשופר וכן בסוף התפילה, סה"כ 100 תקיעות בשופר.(כיום בבתים רבים אוהבים לקנות שופר ולשים בתצוגה בויטרינה)
מחירי השופרות הזולים בארץ באיכות גבוהה במיוחד.
שאלה: מדוע תוקעים ב שופר בבית הכנסת במוצאי יום הכיפורים?
תשובה: זכר למצות תקיעת שופר שהיתה ביום הכיפורים של שנת היובל בזמן  בית המקדש שהיו תוקעים עם שופרות.שופרים .
חידה: האם יכול להיות שאדם לא יצא ידי חובה בשמיעת תקיעת שופר אפילו ששמע תקיעת שופר משופר כשר ואדם מעל גיל בר מצוה תקע ב שופר והתקיעות של השופר היו לפי ההלכה?
תשובה: בשנת היובל כל אחד היה צריך לקחת שופר כשר ולתקוע בעצמו בשופר.

השופר שהוריד דמעות
יהודי קשיש יליד רוסיה בשם מרק הגיע לארץ ישראל באחד הימים של שנת 2010. לאחר שנים של שלטון הקומוניזם אשר השכיח כל סממן דת, הוא בקושי זכר את יהדותו. ובא רק לטייל יחד עם קבוצת תיירים. והנה בסיור בחנות של תשמישי קדושה "מקור הסתם" כשהתבונן עם כל בני הקבוצה בתצוגה הוא ראה שופר, ולא סתם שופר אלא שופר מצויר בעיטור אומנותי בתמונת הכותל המערבי. הוא התבונן וראה על השופר את האנשים העטופים בטליתות, ואת החיילים שמתפללים לשלום עם ישראל, והדבר הזכיר לו את מוצאו היהודי. מרק נזכר שבהיותו ילד קטן אביו היה מתעטף בטלית ותוקע בשופר בראש השנה בבית הכנסת. הוא נזכר איך אמו היתה מדליקה נרות בערב שבת, הוא התרגש והחל להזיל דמעות של געגועים. 
 
האם מותר להתלמד בשופר של עבודה זרה?
נשאל ה"בן איש חי" רבי יוסף חיים מבגדד: האם בימי חודש אלול מותר לתקוע בשופר (SHOFAR) של עבודה זרה האסור בהנאה, כדי להתלמד.השואל סבר להתיר כי בלימוד תקיעת שופר אין בו הנאה גשמית, שהרי תוקע בשופר רק להתלמד לתקיעת מצוה, ומצוות לא ניתנו להנות.
פסק ה"בן איש חי" לאיסור. אין להתכונן בשופר זה לתקיעות של ראש השנה, כי לימוד התקיעה  בשופר היא חכמה, יתכן שבסופו של דבר יגיע להנאה גשמית, שיתנו לו שכר על שתוקע להם בשופר, ואפילו אם יתקע להם בשופר בחינם הוי הנאה, שהרי יכירו לו טובה על כך.
ועל כן אסור לתקוע בשופר זה בחודש אלול, אפילו שעושה זאת להרגיל עצמו כדי לתקוע היטב בראש השנה.
וכן לא יתקע בשופר של עבודה זרה בפני סתם בני אדם, כי על ידי כך מראה להם את מומחיותו בתקיעת שופר.

 
השופר שהושב לבעליו
היה זה לאחר ליל הבדולח שקדם למלחמת העולם השניה. משפחת ל. מהמכובדות בקהילת פרנקפורט הצליחה לברוח ברגע האחרון ולעלות לארץ ישראל.
הבן יצחק ל. למד בישיבת חברון. כידוע לאחר המלחמה הגאון הרב הרצוג אירגן סיוע לשארית הפליטה. ראש ישיבת חברון ביקש מתלמידו יצחק שהיה בקיא בכמה שפות, לנסוע לאירופה ללמד תורה את ילדי העקורים במחנות. ילדי הפליטים חלקם היו מנותקים כבר מספר שנים מהוריהם והרגישו תלושים ובודדים. היה חשוב לעודדם ולקרבם, ויחד עם זה לעורר בהם זכרונות נשכחים לגבי המסורת היהודית במשפחתם וקיום המצוות.
היה זה בחודש חשון. הבחור יצחק שלא ידע בדיוק כמה זמן תמשך שליחותו החליט להכין לו קמח למצות לפסח והלך לבעל מאפית הלפרין והפציר בו שיפתח את המחסן וימכור לו קמח שמורה. לקח יצחק קופסת פח, שם בה קמח והלחים את המכסה. בסיעתא דשמיא העביר אותה את הגבול למרות פקידי המכס החשדניים.
בתחילה נשלח לצרפת. שם פגש רב ששרד מהשואה ושמח לתת לו להשתמש בתפילין שהביא עמו מארץ ישראל. וכשהגיע פורים שאל אותו הרב: מה יהיה עם מצות? סיפר יצחק: הבאתי עמי קמח אך איני יודע היכן לאפות. אורו עיניו של הרב ואמר: אני אדאג לתנור כשר ואנחנו נתחלק במצות.
משם עבר להדריך במחנה בהולנד. שם ניהל קבוצה חרדית במשך תקופה ארוכה. סמוך לראש השנה שאל את מנהלת המחנה מה עם ההכנות לימים הנוראים, צריך שופר, מחזורים, טליתות. יש לי הכל- ענתה. ומה עם בעל תוקע? יצחק נטל שופר והתחיל ללמוד לתקוע בשופר כהכנה לראש השנה. כאשר בא להחזיר את השופר אמרה המנהלת: תשאיר אותו אצלך, לקחנו אותו מקהילת דוונטר שנכחדה בשואה.
רבי יצחק לקח את השופר ובמשך שנים רבות תקע בו. הוא היה מומחה בתקיעת שופר. ותמיד חזר ואמר לילדיו: זה לא שופר שלי, צריך למצוא את הבעלים שלו. בכל הזדמנות בכל פעם שפגש יהודי מהולנד היה חוקרו אם מוצאו מקהילת דוונטר ואולי הוא מכיר יהודי מאותה קהילה.
כשנה וחצי לפני פטירתו התארח רבי יצחק אצל בתו וחתנו. בשבת הלכו לקידוש לברך את בעלי השמחה,  שם בתו הפגישה אותו עם זוג צעיר מהולנד. מהיכן אתם? שאל ר' יצחק. מדוונטר. ענו. אבי יליד העיר והוא מתגורר כיום בישוב פסגות.
רבי יצחק התקשר אליו וספר את סיפורו. התברר דבר מדהים: אביו של אותו יהודי היה בעל התוקע של קהילת דוונטר. היו בבית הכנסת שני שופרות, אחד שחור לבן מסולסל ואחד צהוב פשוט. הצהוב היה של אבי. איזה שופר נמצא אצלך?
הם נפגשו באותו שבוע בהתרגשות שאין לתארה במילים- לאותו יהודי היה זה הזכרון היחיד המוחשי מבית אביו. שניהם נפטרו כעבור שנה ומחצה, לאחר שזכה יצחק להחזיר את השופר לבעליו.


 
מדוע לא זכינו במכרז?
 
למכרז השופרות שנערך כל שנה בירושלים, מגיעים נציגים של מייצרי השופרות מהעולם כולו. והנה באחת השנים הוצעו למכירה שופרות איל ממרוקו במחיר אפסי. ראש מכון מקור הסתם הרב יששכר שטינהרטר בדק ומצא שהמחיר נמוך בהרבה ממחיר עלות של שופר, והחליט לגלות מה הסיבה למחיר הזול. הוא לקח מהסחורה שופר אחד  לבדיקת מעבדה, והסוד התגלה: השופר היה סדוק במקורו, ונסתם על ידי דבק כדי להסתיר את מקום הסדק.
מוכר השופרות הללו כלל לא ידע ששופר כזה הוא פסול, בטעות חשב שאם זה סתום ולא נראה הסדק- אין בזה שום בעיה.
כמובן שראש מכון מקור הסתם לא השתתף במכרז לשופרות אלו,  שהרי הוא משווק אך ורק שופרות כשרים ומהודרים לתקיעה.
 

מזוזה | מזוזות | בית מזוזה | תפילין | טלית | מגילות | ספר תורה | מאמרי תפילין | מאמרי מזוזות | צור קשר
 

אינטרטק - בניית אתרים